Lektury szkolne chętnie czytamy, a potem... na wieszak "zarzucamy"!

W. Augustyniak

Nasi uczniowie chętnie podejmują ciekawe wyzwania, zwłaszcza takie, w których mogą wykazać się kreatywnością oraz umiejętnością pracy w zespole. Szkolne lektury „zamykali” już w magicznych pudełkach, czarodziejskich szafach, „przenosili” na planszówki, plakaty, puszczając wodze nieograniczonej dziecięcej fantazji.

Tym razem uczniowie klasy 6b po omówieniu powieści podróżniczo – przygodowej H. Sienkiewicza pt. „W pustyni i w puszczy” zdobytą na lekcjach wiedzę zaprezentowali... na wieszakach. Zawisły na nich koszulki bogato zdobione informacjami o świecie przedstawionym w lekturze. Nie mogło zabraknąć mapy ukazującej trasę męczącej podróży Stasia i Nel przez Czarny Ląd. Krzyżówki i quizy ukryte w tajemniczych zakamarkach, kieszonkach, kopertach sprawdzały znajomość bohaterów powieści, obyczajów czarnoskórych, wiedzę o faunie i florze Afryki.

Szóstoklasiści przygotowali również ciekawostki o życiu i twórczości H. Sienkiewicza oraz o samej lekturze. Praca zespołowa metodą projektu przyniosła znakomite efekty. Wszyscy uczniowie mogą być z siebie dumni, bowiem wykazali się różnymi umiejętnościami, m.in. planowania pracy, organizowania przestrzeni, analizowania tekstu, selekcjonowania informacji, ilustrowania wybranych scen, dotrzymywania terminów.

inicjatywy i pomysły, projekty edukacyjne, Szkoła podstawowa