Wycieczka klas IV i V oczami uczestnika

Weronika Lisowska

We wtorek 10 maja wybraliśmy się na wycieczkę w Pieniny. Rano o godzinie 6.00 wyruszyliśmy w czterodniową podróż.

Na początku odwiedziliśmy kopalnię soli w Wieliczce, w której poruszaliśmy się dwoma grupami. Przewodnik opowiadał nam różne legendy oraz historie związane z tym miejscem. Na koniec wyjechaliśmy szybem i kupiliśmy pamiątki. Następnie pojechaliśmy do naszego hotelu, gdzie po rozpakowaniu zjedliśmy obiadokolację. Potem udaliśmy się na kręgle i do sali gier.

Drugiego dnia wyruszyliśmy w Pieniny, a tam zobaczyliśmy Przełęcz Chwała Bogu. Widok zapierał dech w piersiach. Po zejściu z góry pojechaliśmy do Szczawnicy, a następnie do zamku w Nidzicy. Po ciężkim i wyczerpującym dniu wróciliśmy do hotelu. Kto miał siłę, mógł jeszcze skorzystać z atrakcji hotelu.

Trzeciego dnia, od razu po śniadaniu, udaliśmy się na lekcję w terenie. Rozpoznawaliśmy drzewa, rozwiązywaliśmy zadania związane z przyrodą. Po przygodach w lesie ponownie udaliśmy się do Szczawnicy, tym razem do Pijalni Wód. Potem wróciliśmy do hotelu, a tam czekała na nas następna atrakcja - dyskoteka.

Ostatniego dnia byliśmy w Krakowie. Zobaczyliśmy smoka oraz odwiedziliśmy Kościół Mariacki. Zwiedziliśmy także podziemia Rynku w Krakowie i podziemia zamku na Wawelu. Widzieliśmy też grób Lecha Kaczyńskiego. Ok. godziny 22.00 zmęczeni, ale bardzo zadowoleni, wróciliśmy do Mińska.

Nasza wycieczka była pełna wrażeń i bardzo udana. Już czekamy na następną wyprawę.