Wędrowny Obóz Żeglarski 2020.

Autor galerii: Uczestnicy obozu 15 - 22 sierpnia 2020

W dniach 15 - 22.08.2020 r. po Mazurach Północnych wędrowała niespełna 30 - osobowa grupa młodzieży wraz z siedmiorgiem opiekunów. Naszą przygodę rozpoczęliśmy w Mix Porcie, który jest umiejscowiony na obrzeżach Ruskiej Wsi. Pierwszy etap to przelot do Giżycka przez jezioro Mamry z przystankiem na jeziorze Dargin w „Ptasim Rogu”. W Porcie Tajty nieopodal miejscowości Wilkasy, mieliśmy możliwość uczestniczenia w kinie na wodzie i obejrzeliśmy film „Gorączka sobotniej nocy” z Johnem Travoltą w roli głównej. Następnego dnia zatoczyliśmy koło i kanałami przepłynęliśmy na Jezioro Niegocin, następnie kanałem przez Giżycko do zatoki Tracz. Potem „Szlakiem Łabędzim” udaliśmy się w drogę powrotną. Dla dwóch załóg był to bardzo długi dzień, ponieważ jeden z jachtów uległ dwóm awariom. Najpierw urwał się fał steru, potem współpracy odmówił silnik. Druga załoga wspierała nieszczęśników, dzięki temu odkryła przepiękną bindugę w okolicy Sztynortu z opuszczonym XVIII - wiecznym kościołem. Do całości grupy, załogi dotarły już po zachodzie słońca, nieopodal wyspy Tartacznej na jeziorze Święcajty. Następnego dnia ruszyliśmy na jezioro Przystań w celu zobaczenia niedokończonej śluzy, która miała w zamyśle łączyć Mazury z morzem Bałtyckim. Zabytek oglądaliśmy dnia następnego, jadąc do niego rowerami. Podczas przejazdu do Mamerek, gdzie są Bunkry, jeden z uczestników miał wywrotkę i musieliśmy zmienić plany. Tę atrakcję załoga z poszkodowanym zobaczyła dnia następnego, gdy na jeziorze była flauta. Noc spędziliśmy już w porcie macierzystym. Piątek poświęciliśmy na doskonalenie sztuki żeglowania. W sobotę jachty przygotowaliśmy do zdania. Po przyjęciu sprzętu przez bosmana autokarem z firmą Jarcyk wróciliśmy do Naszego Salezjańskiego Liceum w Mińsku Mazowieckim.