Podstawowe informacje dotyczące projektu „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów poprzez dodatkowe zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe - ZAGRAJMY O SUKCES”

R. Makos

Oto kilka istotnych informacji dotyczących realizacji projektu w naszej szkole.

- realizacja projektu: wrzesień – grudzień 2010, styczeń – czerwiec 2011, wrzesień – listopad 2011
- projekt przeznaczony dla uczniów szkół gimnazjalnych na terenie Mazowsza
- w projekcie będzie mogło wziąć udział 20 osób z klas pierwszych i drugich gimnazjum
- rodzice uczniów biorących udział w projekcie nie ponoszą żadnych kosztów
- uczniowie biorący udział w projekcie są ubezpieczeni
- uczniowie będą uczestniczyć w zajęciach pozalekcyjnych w ilości 30 godzin miesięcznie w podziale na zajęcia z zakresu:
•technologii informacyjnej i komunikacyjnej – 6 godzin w miesiącu
•przedmiotów przyrodniczo-matematycznych – 4,5 godziny w miesiącu
•języków obcych – 6 godzin w miesiącu
•wsparcia psychologiczno-pedagogicznego – 4,5 godziny w miesiącu
•sportowo-wychowawczego – 9 godzin w miesiącu
Te dodatkowe zajęcia pozalekcyjne służą wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych i rozwija kompetencje kluczowe takie jak:
- porozumiewanie się w języku ojczystym
- porozumiewanie się w języku obcym
- kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne
- kompetencje informatyczne
- umiejętność uczenia się
- kompetencje społeczne i obywatelskie
- inicjatywność i przedsiębiorczość
- świadomość i ekspresja kulturalna

Grupa uczestnicząca będzie miała opiekuna z kwalifikacjami pedagogicznymi i będzie to pracownik szkoły. Koordynatorem projektu w naszej szkole jest p. Renata Makos.

Podstawowe warunki udziału w projekcie:
- każdy uczeń uczestniczący w projekcie jest zobowiązany do udziału we wszystkich zajęciach pozalekcyjnych związanych z projektem, dopuszczalna nieusprawiedliwiona absencja ucznia na zajęciach może wynieść nie więcej niż 20% godzin wszystkich zajęć łącznie, liczona w przedziale miesięcznym, po przekroczeniu 20% godzin zajęć nieusprawiedliwionych uczeń zostaje wyłączony z projektu, a w jego miejsce opiekun grupy może przyjąć następnego ucznia z listy rezerwowej;
- naboru do grupy dokonuje dyrektor gimnazjum z zachowaniem następujących zasad:
•pierwszeństwo uczniów z trudnościami edukacyjno-wychowawczymi
•równość szans dziewcząt i chłopców w dostępie do zajęć realizowanych w ramach projektu
•liczebność grupy minimum 20 uczestników
- jeżeli w wyniku naboru liczba uczniów chętnych do udziału w projekcie przekroczy 25 osób, pozostali zostają wpisani na listę rezerwową
- uczeń zakwalifikowany do uczestnictwa w projekcie może zostać skreślony z listy uczestników w przypadku:
•samodzielnej rezygnacji
•na wniosek nauczyciela prowadzącego zajęcia w przypadku rażącego naruszenia zasad uczestnictwa w zajęciach
•rezygnacji z nauki w szkole biorącej udział w projekcie
•w przypadku nieusprawiedliwionego opuszczenia co najmniej 20 % zajęć

- uczeń może przystąpić do projektu po wyrażeniu pisemnej zgody rodzica lub opiekuna prawnego

W załączeniu: regulamin naboru i udziału w projekcie, deklaracja uczestnictwa ucznia w projekcie, zgoda rodziców.

Szkoła podstawowa, Szkoła gimnazjalna, Szkoła licealna