Wycieczka do Stegny

Ewelina Kaska

W dniach 11-14 maja 2009r odbyła się wycieczka klas II, III gimnazjum i I liceum wraz z opiekunami do Stegny.
Zwiedzaliśmy Zamek w Niedzicy, latarnię morską w Krynicy Morskiej,Zamek w Malborku, obóz koncentracyjny w Sztutthofie, Gdańską starówkę , Oceanarium w Gdyni oraz byliśmy na molo w Sopocie. Wieczory spędzaliśmy miło na dyskotece i przy ognisku. Nie zabrakło również spacerów brzegiem morza czy gier zespołowych na piasku.
W drodze powrotnej odwiedziliśmy zaprzyjażniona szkołę salezjańską w Ostródzie. Wszyscy wrócili zadowoleni i bogaci w nową wiedzę o poznanych miejscach.

Pierwszy dzień wyjazdu rozpoczęliśmy modlitwą już w autokarze. Po kilku godzinach jazdy dotarliśmy do pierwszego punktu naszej wycieczki, do zamku w Niedzicy. Tam Pan przewodnik opowiadał historię budowli i pokazywał dawne sprzęty użytku domowego. Po zrobieniu pamiątkowych zdjęć ruszyliśmy dalej. Szczęśliwi dojechaliśmy do Ośrodka Wypoczynkowego "Ibis" w Stegnie, gdzie już czekał na nas obiad. Rozpakowanie bagaży trwało krótko,więc mogliśmy wybrać się na spacer plażą i przywitać się z morzem.
Drugi dzień to zwiedzanie Trójmiasta. Przewodnik PTTK bardzo dokładnie przedstawił nam historię Gdańska i jego starówki, na której byliśmy. Opowiadał zarówno o stworzeniach morskich w Oceanarium w Gdyni jak i o zabytkach Sopotu .Oczywiście wejszlismy też na słynne molo. Dzień ten zakończył się dyskoteką w ośrodku.
Trzeci dzień przeznaczyliśmy dla Malborka i Krynicy Morskiej. Rozpoczęliśmy go od zwiedzania zamku w Malborku, gdzie podzieleni na dwie grupy, słuchaliśmy przewodników. Kolejno udaliśmy się na latarnię morską w Krynicy Morskiej, skąd podziwialiśmy piękne widoki. Czas poobiedni spędziliśmy na plaży, zbierając bursztyny i bawiąc się na piasku. Wieczór upłynął nam przy ognisku i pieczeniu kiełbasek.
Czwarty dzień-dzień wyjazdu-dzień powrotu. Po śniadaniu i zapakowaniu wszystkich bagaży do autokaru ruszyliśmy do wioski Sztutthof, gdzie Pani przewodnik oprowadzała nas po obozie koncentracyjnym. Były to bardzo przejmujące opowieści. Ostatnim przystankiem w drodze powrotnej była szkoła salezjańska w Ostródzie, którą obejrzeliśmy z księdzem Tomaszem .Zakończenie całej podróży odbyło się pod naszą szkoła w Mińsku Mazowieckim:)