Wycieczka klas II LO i III LO Bieszczady

J. Haber, A. Gańko

W dniach 22.09.2008 -25.09.2008 klasy II i III liceum wraz ze swoimi wycowawcami były na wycieczce w pięknych Bieszczadach.

W niektórych szkołach kończysz rok szkolny wycieczką...w Salezjanach tak zaczynasz.

Dnia 22 września o godz. 6.00 uczniowie klasy III i II LO wyjechali na wycieczkę wraz ze swoimi wychowawcami: p. Królik, p. Makos i ks. Markiem. Natomiast autobusem dowodził Pan Piotr, który od lat jeździ z nami w różne regiony Polski.

Pierwszym punktem zwiedzania był Lublin. Aby przybliżyć nam historię Lublina wychowawcy postarali się o panią przewodnik, która opowiedziała nam o zamku i oprowadziła po starówce.
Następnie wyruszyliśmy do zamku w Ujeździe. Krzyżtopór (taką nazwę miał zamek) został wzniesiony w latach 1626-1644. Budowla robiła niesamowite wrażenie. Uczniowie, którzy tym razem mieli wolna rękę zwiedzali każdy najmniejszy zakamarek nie zważając na ciemności, błoto i niski strop w niektórych miejscach.
Po całym dniu atrakcji dojechaliśmy do miejscowości Dubiecko Wybrzeże, gdzie czekała na nas kolacja.
Drugiego dnia odwiedziliśmy szkołę salezjanów w Przemyślu i pobliski kościół, w którym znajdują się relikwie bł. Augusta Czartoryskiego. Niestety nie każdy mógł je zobaczyć, ponieważ trwały prace porządkowe w kościele i dostęp do relikwii był ograniczony.
Trzeciego dnia odwiedziliśmy klasztor w Komańczy. To miejsce, w którym przez rok był przetrzymywany kardynał Stefan Wyszyński. Następnie mieliśmy okazję zobaczyć i zwiedzić dwie cerkwie , w tej samej miejscowości. Stamtąd pojechaliśmy nad jezioro Solina, gdzie stojąc na wysokiej tamie mogliśmy podziwiać wspaniałe i niezwykle ekscytujące widoki.
Ostatniego dnia, w czasie podróży powrotnej do Mińska Maz., zwiedziliśmy przepiękny pałac i dorożkarnię w Łańcucie, oraz klasztor franciszkanów w Leżajsku.
Wszyscy wróciliśmy do domów pełni wrażeń oraz nowych wiadomości na temat przepięknych bieszczadzkich zakątków naszego kraju.